10 April 2016

Duaribuenambelas

Terkadang bila baca/tengok blog, fb, twitter, tumblr, insta gadis gadis lain, aku rasa cemburu dan nak buat nak post macam yang dorang buat juga. Its something like bila birthday dia, bila special day dia, bila dia achieved something dalam hidup dia or what so ever is aku rasa macam nak post, nak kasitahu ke seleuruh dunia yang....

" Sayang, finally you make it!! " berserta emoji love love. Rasa macam lovely gila. But then bila fikir balik aku ni jenis yang dua minggu lepas keluar dating, tengah malam ni post insta, lepas dua tiga hari delete balik gambar berdua, gambar dia, aku padamkan je lah cemburu aku tadi. HAHHAHAHAHAAAHA

Mungkin sebab dulu masa bercinta zaman sekolah aku terlalu exposekan life aku, relationship aku sampai orang dengki cakap aku amek pakwe dia (padahal dia yang amek pakwe aku......). Haha! Rasa kelakar bila ingat ingat balik semua cerita lama, And maybe if ada yang masih baca blog ni, dorang tahu pernah wujudnya satu watak yang di namakan 'Khayalan'. Dan mungkin ada yang masih ingat betapa faktabnya hidup aku, betapa banyaknya entry broken heart berserta iringan air mata masa kene game dulu. 

Aku kadang salute dengan orang yang mampu post gambar gambar dia dengan pakwe dia. Sebab dia berani tunjuk ke dunia itu lelaki yang dia sayang, itu lelaki yang worth to fight dalam hidup dia, lelaki yang bermacam macam untuk dia. Sementara aku, masih takut dengan bayang bayang masa lalu. And now aku decide, biarlah dulu. Mana yang tahu tu, tahulah. Yang taktahu tu, tunggu je lah bila nanti mana tahu tetibe aku post gambar kawen ke apa kan? Haha mimpi jauh sangat tu kahkahkah!

But the things is, aku bahagia dengan hidup aku yang sekarang. Aku akan genap 21 tahun lagi dua bulan dan blog ni pun dah nak cecah enam tahun dia wujud (woww lama eh?). Tapi sampai sekarang masih takde apa yang boleh dibanggakan dengan life aku sebab aku masih belum habis diploma (which is tinggal seminggu je lagi habis praktikal dan tamatlah 3 tahun belajar) dan mungkin akan difikirkan untuk sambung study (sebab ekonomi sekarang macam em em). Jadinya, aku pun taktahu nak buat apa lepas ni. Hahahahahahahhahahahahahhahaahah!



Chill, aku masih buruk macam waktu sekolah dulu. Tapi kalau nak follow instagram, boleh je search nama : nrsyfiqh.s okay?


Okay lah bye. Aku dah kene gigih siapkan final report untuk praktikal ni. Kahkahkah!